יעוץ עסקי

זום אין ליעוץ עסקי

יעוץ ארגוני הוא תהליך שמטרתו להביא את הארגון להתנהלות נכונה ויעילה ככל האפשר ולאפשר לו הזדמנות לצמיחה, תוך בחינה של שלושה תחומים מרכזיים – המשימה הארגונית, המשאב האנושי והסביבה הארגונית.
בעולם של תחרות ושינויים תכופים, נדרש הארגון להתחדש ולייצר איזון מחודש בין שלושת התחומים כל העת. היעוץ הארגוני מסיע לארגון בפתרון בעיות, בהשגת יעדים, ובהטמעת מיומנות של גמישות ארגונית שהיא הכלי החשוב ביותר בעידן השינוי והתכיפות.  התוצאה היא ארגון גמיש, יצירתי ועמיד בעל יכולת הסתגלות מהירה, תגובה מהירה לשינויים, יכולת התאוששות מקטסטרופת ארגוניות, צמיחה ושגשוג.

זהו תהליך של פיתוח ארגוני

תהליך היעוץ והפיתוח הארגוני מתחיל ביצירת אמון ותקשור נכון המייצר אווירה בטוחה ופתיחות לתהליך גם במקרה של צורך בשינוי.

לעיתים קרובות ארגונים פונים לתהליך של יעוץ ופיתוח ארגוני במצבים של אתגר בין אם מדובר בצמיחה משמעותית או צמצומים, ירידה ברווחים וכיו"ב וזאת מתוך מטרה שתהליך היעוץ יאתר את נקודות הקושי וייתן פתרונות לעבודה ייעלה ואפקטיבית שתשפר את הביצועים העסקיים. עם זאת, בשנים האחרונות ברור ארגונים אשר משקיעים בפיתוח ארגוני במהלך העסקים השוטף מקדמים מצויות ארגונית. פיתוח ארגוני מתמיד הופך ארגונים טובים לארגונים מצוינים.

כחלוצי גישת המנהיגות הגמישה בישראל, אנו ב- Zoom in HR מאמינים כי אין ארגון אחד זהה למשנהו ולכן יש חשיבות גדולה מאד בהתאמת מתודולוגיית היעוץ והפיתוח הארגוני הנבחרת לארגון ולמורכבות הספציפית שלו. כל המתודולוגיות בהן אנו משתמשים שמות דגש חזק על המשאב האנושי בארגון מתוך הבנה כי זהו המנוע לפעילות הארגון וכי דרך מקסום יכולותיהם של האנשים בארגון נוכל למקסם את ביצועי הארגון כולו.

עבודת היעוץ והפיתוח הארגוני מתחילה באבחון ארגוני ובאפיון הפער שבין הרצוי והמצוי. במסגרת הליך האבחון הארגוני אנו בוחנים את אופיו ותפקדו של הארגון בשלושת מרכיבי היעוץ הארגוני – המשימה הארגונית, המשאב האנושי והסביבה הארגונית. והאם יש סנכרון בין המשימה הארגונית לסביבה בה הוא פועל והאם הצוות והמבנה הארגוני תומכים בהשגת המטרות ועמידה במשימות הארגוניות.

היעוץ משלב שיטות מגוונות למציאת פתרונות למצבים מורכבים כגון מתן כלים מיטביים לניהול, פיתוח יצירתיות, למידת עמיתים, פיתוח צוות הן בתוך צוותים והן בקרב חברי ההנהלה, אימון ויעוץ אישי למנהלים, חיזוק עבודת ממשקים ויצירת סנכרון בין היחידות השונות בתוך הארגון, ניהול כישרונות בארגון, ליווי ופיתוח מנהלים, עידוד חדשנות ועוד. אנו ב- Zoom in HR  מכירים היטב את ה- best practice  ומעורים מאד בשוק הישראלי מה שמאפשר לנו לבנות את הפתרון האופטימלי לארגון שלכם.

הייחודיות שלנו – תהליך היעוץ ב Zoom In HR הוא תהליך המפגיש שלושה עולמות – אנשים עסקים וצילום.

תהליך הייעוץ הארגוני מאפשר לארגונים לשפר תהליכים, יעילות עבודה ואיכות התוצרים באמצעות הטמעת תהליכי עבודה נכונים. תהליך הייעוץ מבוסס על אבחון ארגוני הכולל איסוף מידע ומיפוי התהליכים המרכזיים בארגון שלאחריו ניתנות המלצות לשיפור התפקוד הארגוני בהתאם לתוצרי האבחון. מכאן שאין תהליכים זהים, כשם שאין שני ארגונים זהים והצורך לתת מענה ספציפי לכל ארגון וארגון הוא בבסיסו של תהליך היעוץ.

הייחוד של Zoom In HR  הינו בשיטה ייחודית המפגישה שלושה עולמות – אנשים עסקים וצילום.

כאמור היעוץ הארגוני מבוסס על מיקוד באנשים – הנעת עובדים, הערכות עובדים, תהליכי עבודת צוות, ניהול עובדים והדרכות, וכן על מיקוד במשימות הארגוניות  ובהתאמה לסביבה העסקית המשתנה – החזון הארגוני, תוכניות העבודה, המבנה הארגוני והתוצאות העסקיות.

ב-Zoom In HR  אנו משלבים בתהליך את המצלמה המאפשרת להפגיש את המשימות הארגוניות עם האנשים בדרך חדשה בלתי אמצעית, וחוויתית המלמדת ומאפשרת לארגון ולאנשים לצמוח ולהתפתח, ובכך לשפר את התוצאות העסקיות.

 

במציאות העסקית המשתנה והמורכבת, כלים מעולם הצילום מסייעים להצלחה העסקית ולצמיחה האישית של העובדים. כך לדוגמה:

ההבנה כי בידנו האפשרות לשים את הפוקוס על החוזקות של העובד ובכך להעצים ולקדם אותו ולאפשר לו להצליח ולתרום יותר לארגון.

אחת היכולות הניהוליות החשובות היא היכולת לנוע על הציר שבין זום אין לזום אאוט מצד אחד לעשות זום אין למשימות, תוך כדי בחינה של הרזולוציה הנדרשת לפעולת הזום אין, וע"י כך להתוות את פעילות הצוותים ולבחון את התקדמות המשימות ומצד שני לעשות  זום אאוט ולראות את השפעת המשימות והתקדמותן על התמונה הכוללת,  להשתתף בישיבות הנהלה ולהציג את התמונה הרחבה ולקחת חלק בהחלטות המשמעותיות.

אחד הנושאים החשובים בצילום הוא היכולת לשלוט בנתונים הטכנים של הצילום – מהירות התריס, פתיחת הצמצם והרגישות של "סרט הצילום". צילום של התרחשות מהירה במהירות ממוצעת תביא למריחת התמונה ואילו חשיפה במהירות ממוצעת בתנאי תאורה נמוכים תביא לתמונה חשוכה. באופן דומה נדרש הארגון להגיב לשינויים בסביבה, להפעיל יכולות קיימות באופן שונה ולמקסם את התוצאות לקבלת תמונת הצלחה מעניינת וחדה.

כל אלו ועוד מאפשרים לנו ב- Zoom in HR ליצר עבורך ריפריימינג על העסק שלך ולבנות את תמונת ההצלחה שלך.

 

 עסקים רבים זקוקים לתמיכה על מנת להפוך את החלום לעסק גדול (ומכניס). אנו ב-Zoom in HR  מתמחים בליווי עסקי לבעלי עסקים קטנים המעוניינים להגדיל הכנסות ולשפר ביצועים.

לא פעם מגלים בעלי עסקים כי החלום להיות עצמאים טומן בחובו מורכבות גדולה. אין די בלהיות בעל מקצוע מצוין. בעל העסק נדרש לטפל בנושאים כגון אסטרטגיה, שיווק, גביה, הנהלת חשבונות, לוגיסטיקה ועוד ועוד… נושאים שאין להם כל קשר עם ליבת העסק ובלעדיהם העסק לא יצליח להתרומם וכאן בדיוק נכנס היעוץ העסקי לתמונה.

אנו ב- Zoom in HR מאמינים כי בעל עסק אשר יקבל הכוונה מתאימה וכלים מתאימים ישפר משמעותית את ביצועי העסק שלו וכי חייבת להיות התאמה מלאה בין שיטות העבודה לבעל העסק. אין עסק אחד הזהה לעסק אחר, אפילו הם פועלים באותו תחום. לכל עסק המטרות שלו, הצרכים שלו והייחודיות שלו ושל בעל העסק. ולכן בניית קונספט המותאם אישית לבע העסק הוא המפתח להצלחה.

שיטות עבודה ופורמולות מרשימות ככל שיהיו, אשר אינן מתאימות לעסק, לבעל העסק ולאופיו לא יחזיקו לאורך זמן ובעל העסק לא יצליח לממש את הפוטנציאל הגלום בהן.

לכן, אנו ב- Zoom in HR  מתחילים כל יעוץ בהכרות אישית עם בעל העסק עם המהלכים שהצליחו בעסק שלו ועם המהלכים שפחות צלחו, מתמקדים ברצונותיו ובשאיפותיו של בעל העסק.

היעוץ ב- Zoom in HR לעסק הקטן:

1.    אבחון מצב קיים – הכרות מעמיקה עם העסק ועם המצב הנוכחי שלו – החזון העסקי, המטרות, השירותים, התמחור, קהל היעד, הפוטנציאל העסקי וכיו"ב. הכרות מעמיקה מאפשרת לבנות תוכנית יעוצית נכונה ומתאימה לעסק ולבעליו.

2.    בניית תוכנית עסקית – בניית תוכנית עסקית לצמיחה, אשר מתייחסת להיבטים השונים בניהול העסק.

3.    יישום – מתן הדרכה ובנית כלים של ממש ליישום התוכנית העסקית ולצמיחת העסק. ובכלל זה כלים מעולם העסקים הגדולים תוך התאמתם לעסק הקטן. בבחינת אם זה מתאים ועובד עבור העסקים הגדולים, גם לעסק הקטן כדאי וראוי לעבוד עם הכלים הללו, מבלי להכביד עליו.

4.    ליווי לצמיחה – ליווי ותמיכה שלב אחר שלב להשגת היעדים והמטרות שהוגדרו בתוכנית העסקית.

 

הייחודית שלנו – לראות את מה שכולם רואים ולחשוב את מה שאף אחד קודם לכן לא חשב, בדיוק כמו בצילום – לראות את מה שכולם רואים אבל מזווית שונה שמספרת סיפור ייחודי.

במציאות העסקית המשתנה והמורכבת, כלים מעולם הצילום מסייעים להצלחה העסקית: ההבנה כי בידנו האפשרות לשים את הפוקוס על נושאים מסוימים ובכך להציג ללקוחותינו תמונה ספציפית של יכולותינו. לעשות זום אין למשימות בתוך העסק ואז זום אאוט ולראות את השפעתן על התמונה הכוללת, תוך כדי בחינה של הרזולוציה הנדרשת לפעולת הזום אין.  להבין שהחשיפה של העסק תלויה בנושאים שונים וביכולת שלנו להתאים את מהירות התגובה בדיוק כמו את מהירות התריס במצלמה. כל אלו ועוד מאפשרים לנו ב- Zoom in HR ליצר עבורך ריפריימינג על העסק שלך ולבנות את תמונת ההצלחה שלך.

 

ההתמחות שלנו – שיווק ופניה לארגונים (B2B)

עסקים רבים חולמים על עבודה עם ארגונים ובאמת שעבודה עם ארגונים היא גם מאד מספקת, אולם הדרך לעבודה עם ארגונים שונה מהעבודה עם לקוחות פרטיים.

אחרי למעלה מ-25 שנים של ניהול משאבי אנוש ועבודה מצד הלקוח לימור רביד מביאה איתה את כל הסודות של אנשי משאבי אנוש לתהליך היעוץ העסקי ולבניית ההצעה הטובה ביותר לכניסה לארגונים.

התהליך מתחיל בהיכרות מעמיקה עם השירות או המוצר המבוקש למכירה לארגונים ובחינת התאמן לשיווק לארגונים. במידת הצורך מתבצע תהליך של בניית מוצר מתאים ו/או התאמה לארגונים. רק לאחר שיש בידנו מוצר מתאים נבנה תוכנית לשיווק ונפעל לקידום המוצר ושיווקו לארגונים.