סדנאות תקשורת בין-אישית
איכות התקשורת בין אישית היא מרכיב יקר וקריטי בכל ארגון. היכולת להביע עצמנו בצורה ברורה, להבין ולהתקשר עם אחרים נראית כמוקד מרכזי להצלחה ארגונית.
תקשורת בין-אישית אפקטיבית היא אחת המיומנויות החשובות ביותר לכל מנהל המעוניין להצליח. ללא יכולת לתקשר באופן ברור, ישיר ומשכנע, מנהלים עלולים להתקשות בהעברת המסרים שלהם, בניהול צוותים ובהשגת תוצאות. סדנת התקשורת הבין-אישית שלנו עוזרת למנהלים לפתח את הכישורים החיוניים הללו ולהפוך לתקשורתיים מצוינים.
ככל שמנהל עולה בדרגתו הוא משפיע על אנשים רבים יותר מעובדים ועד לקוחות ושותפים עסקיים. יכולת התקשורת קובעת במידה רבה את איכות העבודה, רמת שביעות הרצון, ואף את שורת הרווח של הארגון.
מחקרים רבים מצאו קשר ישיר בין יכולת תקשורת בין-אישית של מנהלים לבין ביצועי העובדים תחתיהם. כאשר מנהל מצליח להסביר בבהירות את החזון והמטרות, לתת משוב בונה, ולהניע את העובדים לפעולה – הסיכוי להצלחה גדל משמעותית.
לכן, השקעה בשיפור מיומנויות התקשורת של מנהלים משתלמת לא רק למנהלים ברמה האישית אלא לכלל הארגון. ארגונים קמים ונופלים על תקשורת: מול לקוחות, מול עובדים וכמובן בין מנהלים. תקשורת לקויה עלולה לעלות ביוקר לארגון. ולהפך ניהול תקשורת בין-אישית מיטבית מייצרת סביבת עבודה יעילה ויצרנית יותר עם צוותים מחוברים ומוטיבציה גבוהה יותר.
אחת הטעויות המרכזיות של אנשים בניהול התקשורת שלהם היא הניסיון לייצר סטנדרטיזציה של תקשורת. היום ברור כי לאנשים שונים סגנונות תקשורת שונים וכי אחת המיומנויות החשובות בתקשורת היא לזהות את סגנון התקשרות של האחר ולהתאים אליו את סגנון התקשרות. אין שני אנשים זהים ולכל אדם יש את הדרך הנכונה עבורו. מנהלים גמישים ידעו להתאים את עצמם לסגנונות התקשורת של האחרים ולהפוך אותה אפקטיבית יותר עבורם.
בסדנאות התקשורת שלנו, המנהלים לומדים להבין את חשיבותה של תקשורת יעילה ואת ההשלכות השליליות של תקשורת גרועה על יחסי העבודה, המוטיבציה והתפוקות. הם מפתחים מיומנויות הקשבה אקטיבית, העברת מסרים חדים, ניהול שיחות קשות וטיפול בקונפליקטים בצורה יעילה. כמו כן, הם לומדים לזהות סגנונות תקשורת שונים ולהתאים את גישתם בהתאם.
אנו ב- Zoom in HR מציעים סדנאות מקיפות ומעצימות, המתמקדות בשיפור ובפיתוח היכולת לתקשר בין אנשים ובין צוותים ולמעשה מייצרות מנהיגות בתקשורת הבין-אישית
סדנאות התקשורת מותאמות לארגון ולצרכיו ועוסקות בנושאים כגון:
- סודות התקשורת: אבני היסוד של תקשורת אפקטיבית, כגון הקשבה פעילה ומיומנות שאילת השאלות, העברת מסרים ברורים, שפת גוף ותקשורת לא מילולית.
- מודלים ותפיסות: מודלים ותפיסות מרכזיות בתחום התקשורת הבין-אישית, כגון סגנונות התקשורת של אדיג'ס, תקשורת מקרבת של תמר ברגמן ותקשורת אסרטיבית.
- התמודדות עם אתגרים: נלמד כיצד להתמודד עם אתגרים נפוצים בתקשורת, כגון קונפליקטים, אי הבנות, חוסר הסכמה, ביקורת ותקשורת דיגיטלית.
- שיפור מיומנויות: נתאמן יחד על מיומנויות תקשורת שונות, כגון ניהול שיחה, משא ומתן, פתרון בעיות, מתן והבנת משוב, הצגת רעיונות ועוד.
- תקשורת למנהלים: כיצד לרתום עובדים למשימת, כיצד להציג מטרות ויעדים באופן מעודד, ניהול יעיל של ישיבות צוות, העברת מסרים בצורה ברורה ומשכנעת ועוד.
הסדנאות הינן סדנאות חווייתיות, מלוות בתרגולים וסימולציות שמאפשרים למשתתפים ליישם את הטכניקות תוך כדי הסדנה ולהטמיע את השימוש בהן. בנוסף ישנה אפשרות לקיים סדנה העושה שימוש במצלמה ככלי להעברת מסרים – סדנת Zoom in לתקשורת. אשר במהלכה מקבלים המשתתפים משימת צילום שתאפשר לכל אחד מהמשתתפים לצלם, להצטלם ולנתח את סגנונות התקשורת של האחרים. דהיינו מדובר ביישום והטמעה של התכנים המהותיים בדרך חווייתית ובלתי אמצעית דרך עדשת המצלמה.
זום אין לתקשורת בין-אישית
סדנה ייחודית המשלבת את המצלמה ככלי לשיפור התקשורת הבין-אישית.
במהלך הסדנה נלמד לזהות את סגנון התקשורת האישית שלנו ושל האנשים סביבנו, נבין את החוזקות והחולשות של כל סגנון ונלמד כיצד לשפר את התקשורת בהתאמה לסגנונות השונים בדרך בלתי אמצעית ושוברת מחסומים – באמצעות המצלמה.
במהלך הסדנה מקבלים המשתתפים משימת צילום שתאפשר לכל אחד מהמשתתפים לצלם, להצטלם ולנתח את סגנונות התקשורת של האחרים.
בדרך זו חווים המשתתפים יישום והטמעה של התכנים המהותיים בדרך חווייתית ובלתי אמצעית דרך עדשת המצלמה.
בין הנושאים בסדנאות
- תקשורת אפקטיבית
- מיומנויות הקשבה
- העברת מסרים
- סגנונות תקשורת
- להגיד לא ולהשאר בחיים
- תקשורת למנהלים
- ניהול קונפליקטים
הסדנא מיועדת למנהלים בדרגים שונים:
- מנהלים חדשים הרוצים לפתח את יכולות התקשורת שלהם.
- מנהלים מנוסים המעוניינים לשפר את כישורי התקשורת שלהם ולשדרג את יכולותיהם.
- מנהלים המעוניינים להוביל צוותים בצורה אפקטיבית ומוּנעת תוצאות.
השתתפות בסדנא תעניק למנהלים:
- שיפור משמעותי ביכולות התקשורת, הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית.
- יכולת להעביר את המסרים בצורה ברורה, תמציתית ומשכנעת.
- שיפור ביכולת לנהל קונפליקטים בצורה בונה ומותאמת.
- יכולת לבנות צוותים חזקים ומגובשים.
- שיפור בתחושת הביטחון העצמי כמנהל.
- הגדלת הסיכויים להצלחה ניהולית.
כל סדנה נבנית בהתאמה לקהל היעד ולצרכים הספציפיים של הארגון. משך הסדנאות מ-3 שעות ועד קורס 4*4 בתקשורת.
אנו עורכים סדנאות תקשורת גם לעובדים. סדנאות תקשורת לעובדים מקנות לעובדים שיפור משמעותי ביכולת התקשורת הבין אישית, התקשורת בתוך הצוותים ומסייעת במניעת קונפליקטים.
בנוסף, לימור רביד מעבירה הרצאות בנושא תקשורת בין-אישית אפקטיבית.
הרצאות תקשורת בין אישית מתאימות לכנסים וימי עיון וכן כהרצאה בהרמת כוסית.