זום אין ליעוץ ארגוני
יעוץ ארגוני, פיתוח ארגוני והקשר בינהם
יעוץ ארגוני הוא תהליך שמטרתו להביא את הארגון להתנהלות נכונה ויעילה ככל האפשר ולאפשר לו הזדמנות לצמיחה, תוך בחינה של שלושה תחומים מרכזיים – המשימה הארגונית, המשאב האנושי והסביבה הארגונית.
בעולם של תחרות ושינויים תכופים, נדרש הארגון להתחדש ולייצר איזון מחודש בין שלושת התחומים כל העת. היעוץ הארגוני מסיע לארגון בפתרון בעיות, בהשגת יעדים, ובהטמעת מיומנות של גמישות ארגונית שהיא הכלי החשוב ביותר בעידן השינוי והתכיפות. התוצאה היא ארגון גמיש, יצירתי ועמיד בעל יכולת הסתגלות מהירה, תגובה מהירה לשינויים, יכולת התאוששות מקטסטרופת ארגוניות, צמיחה ושגשוג.
זהו תהליך של פיתוח ארגוני
תהליך היעוץ והפיתוח הארגוני מתחיל ביצירת אמון ותקשור נכון המייצר אווירה בטוחה ופתיחות לתהליך גם במקרה של צורך בשינוי.
מתי נדרש תהליך פיתוח ארגוני?
לעיתים קרובות ארגונים פונים לתהליך של יעוץ ופיתוח ארגוני במצבים של אתגר בין אם מדובר בצמיחה משמעותית או צמצומים, ירידה ברווחים וכיו"ב וזאת מתוך מטרה שתהליך היעוץ יאתר את נקודות הקושי וייתן פתרונות לעבודה ייעלה ואפקטיבית שתשפר את הביצועים העסקיים. עם זאת, בשנים האחרונות ברור ארגונים אשר משקיעים בפיתוח ארגוני במהלך העסקים השוטף מקדמים מצויות ארגונית. פיתוח ארגוני מתמיד הופך ארגונים טובים לארגונים מצוינים.
כחלוצי גישת המנהיגות הגמישה בישראל, אנו ב- Zoom in HR מאמינים כי אין ארגון אחד זהה למשנהו ולכן יש חשיבות גדולה מאד בהתאמת מתודולוגיית היעוץ והפיתוח הארגוני הנבחרת לארגון ולמורכבות הספציפית שלו. כל המתודולוגיות בהן אנו משתמשים שמות דגש חזק על המשאב האנושי בארגון מתוך הבנה כי זהו המנוע לפעילות הארגון וכי דרך מקסום יכולותיהם של האנשים בארגון נוכל למקסם את ביצועי הארגון כולו.
עבודת היעוץ והפיתוח הארגוני מתחילה באבחון ארגוני ובאפיון הפער שבין הרצוי והמצוי. במסגרת הליך האבחון הארגוני אנו בוחנים את אופיו ותפקדו של הארגון בשלושת מרכיבי היעוץ הארגוני – המשימה הארגונית, המשאב האנושי והסביבה הארגונית. והאם יש סנכרון בין המשימה הארגונית לסביבה בה הוא פועל והאם הצוות והמבנה הארגוני תומכים בהשגת המטרות ועמידה במשימות הארגוניות.
היעוץ משלב שיטות מגוונות למציאת פתרונות למצבים מורכבים כגון מתן כלים מיטביים לניהול, פיתוח יצירתיות, למידת עמיתים, פיתוח צוות הן בתוך צוותים והן בקרב חברי ההנהלה, אימון ויעוץ אישי למנהלים, חיזוק עבודת ממשקים ויצירת סנכרון בין היחידות השונות בתוך הארגון, ניהול כישרונות בארגון, ליווי ופיתוח מנהלים, עידוד חדשנות ועוד. אנו ב- Zoom in HR מכירים היטב את ה- best practice ומעורים מאד בשוק הישראלי מה שמאפשר לנו לבנות את הפתרון האופטימלי לארגון שלכם.
הייחודיות שלנו – תהליך היעוץ ב Zoom In HR הוא תהליך המפגיש שלושה עולמות – אנשים עסקים וצילום.
תהליך הייעוץ הארגוני מאפשר לארגונים לשפר תהליכים, יעילות עבודה ואיכות התוצרים באמצעות הטמעת תהליכי עבודה נכונים. תהליך הייעוץ מבוסס על אבחון ארגוני הכולל איסוף מידע ומיפוי התהליכים המרכזיים בארגון שלאחריו ניתנות המלצות לשיפור התפקוד הארגוני בהתאם לתוצרי האבחון. מכאן שאין תהליכים זהים, כשם שאין שני ארגונים זהים והצורך לתת מענה ספציפי לכל ארגון וארגון הוא בבסיסו של תהליך היעוץ.
כיצד מתבצע תהליך הייעוץ?
לעיתים קרובות ארגונים פונים לתהליך של יעוץ ופיתוח ארגוני במצבים של אתגר בין אם מדובר בצמיחה משמעותית או צמצומים, ירידה ברווחים וכיו"ב וזאת מתוך מטרה שתהליך היעוץ יאתר את נקודות הקושי וייתן פתרונות לעבודה ייעלה ואפקטיבית שתשפר את הביצועים העסקיים. עם זאת, בשנים האחרונות ברור ארגונים אשר משקיעים בפיתוח ארגוני במהלך העסקים השוטף מקדמים מצויות ארגונית. פיתוח ארגוני מתמיד הופך ארגונים טובים לארגונים מצוינים.
כחלוצי גישת המנהיגות הגמישה בישראל, אנו ב- Zoom in HR מאמינים כי אין ארגון אחד זהה למשנהו ולכן יש חשיבות גדולה מאד בהתאמת מתודולוגיית היעוץ והפיתוח הארגוני הנבחרת לארגון ולמורכבות הספציפית שלו. כל המתודולוגיות בהן אנו משתמשים שמות דגש חזק על המשאב האנושי בארגון מתוך הבנה כי זהו המנוע לפעילות הארגון וכי דרך מקסום יכולותיהם של האנשים בארגון נוכל למקסם את ביצועי הארגון כולו.
כיצד מתבצע תהליך הייעוץ?
כחלוצי גישת המנהיגות הגמישה בישראל, אנו ב- Zoom in HR מאמינים כי אין ארגון אחד זהה למשנהו ולכן יש חשיבות גדולה מאד בהתאמת מתודולוגיית היעוץ והפיתוח הארגוני הנבחרת לארגון ולמורכבות הספציפית שלו. כל המתודולוגיות בהן אנו משתמשים שמות דגש חזק על המשאב האנושי בארגון מתוך הבנה כי זהו המנוע לפעילות הארגון וכי דרך מקסום יכולותיהם של האנשים בארגון נוכל למקסם את ביצועי הארגון כולו.
עבודת היעוץ והפיתוח הארגוני מתחילה באבחון ארגוני ובאפיון הפער שבין הרצוי והמצוי. במסגרת הליך האבחון הארגוני אנו בוחנים את אופיו ותפקדו של הארגון בשלושת מרכיבי היעוץ הארגוני – המשימה הארגונית, המשאב האנושי והסביבה הארגונית. והאם יש סנכרון בין המשימה הארגונית לסביבה בה הוא פועל והאם הצוות והמבנה הארגוני תומכים בהשגת המטרות ועמידה במשימות הארגוניות.
היעוץ משלב שיטות מגוונות למציאת פתרונות למצבים מורכבים כגון מתן כלים מיטביים לניהול, פיתוח יצירתיות, למידת עמיתים, פיתוח צוות הן בתוך צוותים והן בקרב חברי ההנהלה, אימון ויעוץ אישי למנהלים, חיזוק עבודת ממשקים ויצירת סנכרון בין היחידות השונות בתוך הארגון, ניהול כישרונות בארגון, ליווי ופיתוח מנהלים, עידוד חדשנות ועוד. אנו ב- Zoom in HR מכירים היטב את ה- best practice ומעורים מאד בשוק הישראלי מה שמאפשר לנו לבנות את הפתרון האופטימלי לארגון שלכם.
לסיכום, תהליך הייעוץ הארגוני מאפשר לארגונים לשפר תהליכים, יעילות עבודה ואיכות התוצרים באמצעות הטמעת תהליכי עבודה נכונים. תהליך הייעוץ מבוסס על אבחון ארגוני הכולל איסוף מידע ומיפוי התהליכים המרכזיים בארגון שלאחריו ניתנות המלצות לשיפור התפקוד הארגוני בהתאם לתוצרי האבחון. מכאן שאין תהליכים זהים, כשם שאין שני ארגונים זהים והצורך לתת מענה ספציפי לכל ארגון וארגון הוא בבסיסו של תהליך היעוץ.
הייחודיות שלנו תהליך המפגיש שלושה עולמות: אנשים עסקים וצילום
הייחוד של Zoom In HR הינו בשיטה ייחודית המפגישה שלושה עולמות – אנשים עסקים וצילום.
כאמור היעוץ הארגוני מבוסס על מיקוד באנשים – הנעת עובדים, הערכות עובדים, תהליכי עבודת צוות, ניהול עובדים והדרכות, וכן על מיקוד במשימות הארגוניות ובהתאמה לסביבה העסקית המשתנה – החזון הארגוני, תוכניות העבודה, המבנה הארגוני והתוצאות העסקיות.
ב-Zoom In HR אנו משלבים בתהליך את המצלמה המאפשרת להפגיש את המשימות הארגוניות עם האנשים בדרך חדשה בלתי אמצעית, וחוויתית המלמדת ומאפשרת לארגון ולאנשים לצמוח ולהתפתח, ובכך לשפר את התוצאות העסקיות.
במציאות העסקית המשתנה והמורכבת, כלים מעולם הצילום מסייעים להצלחה העסקית ולצמיחה האישית של העובדים. כך לדוגמה:
- ההבנה כי בידנו האפשרות לשים את הפוקוס על החוזקות של העובד ובכך להעצים ולקדם אותו ולאפשר לו להצליח ולתרום יותר לארגון.
- אחת היכולות הניהוליות החשובות היא היכולת לנוע על הציר שבין זום אין לזום אאוט מצד אחד לעשות זום אין למשימות, תוך כדי בחינה של הרזולוציה הנדרשת לפעולת הזום אין, וע"י כך להתוות את פעילות הצוותים ולבחון את התקדמות המשימות ומצד שני לעשות זום אאוט ולראות את השפעת המשימות והתקדמותן על התמונה הכוללת, להשתתף בישיבות הנהלה ולהציג את התמונה הרחבה ולקחת חלק בהחלטות המשמעותיות.
- אחד הנושאים החשובים בצילום הוא היכולת לשלוט בנתונים הטכנים של הצילום – מהירות התריס, פתיחת הצמצם והרגישות של "סרט הצילום". צילום של התרחשות מהירה במהירות ממוצעת תביא למריחת התמונה ואילו חשיפה במהירות ממוצעת בתנאי תאורה נמוכים תביא לתמונה חשוכה. באופן דומה נדרש הארגון להגיב לשינויים בסביבה, להפעיל יכולות קיימות באופן שונה ולמקסם את התוצאות לקבלת תמונת הצלחה מעניינת וחדה.
כל אלו ועוד מאפשרים לנו ב- Zoom in HR ליצר עבורך ריפריימינג על הארגון שלכם את תמונת ההצלחה שלכם.
לימור רביד היא יועצת ארגונית מוסמכת חברה בפאי (הארגון לפיתוח ארגוני) ומורשית מטעם משרד הכלכלה ומשטרת ישראל.
השירותים המוצעים
- פיתוח תהליכי משאבי אנוש
- פיתוח יצירתיות ארגונית
- פיתוח והטמעה של שינויים ארגוניים
- הקניית כישורים ומיומנויות אישיות לעובדים ולמנהלים
- בניית מבנה ארגוני תואם אסטרטגיה
- חיזוק תחושות גאוות יחידה ומחוברות ארגונית של עובדים
- בניית חזון ארגוני
- הטמעת תרבות ארגונית
- פיתוח מערך תקשורת פנים ארגוני
- חיזוק הממשקים הפנים ארגונים
- שיפור מערכי שירות
- מיצוי הפוטנציאל הארגוני